Tempat Download Film Indonesia Gratis Terbaru Bisa Request

Sawadikap [2016]

Sawadikap [2016] - Hai Penggemar Film Indonesia,, Post yang berjudul Sawadikap [2016] ini, Ga lain ga bukan buat kepuasan dan kemudahan kamu nonton film buatan dalam negri. Semoga kamu suka, kalau ada komentar atau pertanyaan jangan lupa tinggalkan komentar aja ya.

Filem komedi seram Indonesia berjudul "Sawadikap" ini merupakan filem yang bercerita tentang arwah gadis Phon (Ilona Cecilia) yang terperangkap di Bumi dan tidak boleh pulang ke alam semula jadi. Bermula dari 3 pemuda OCEP (Zaky Zimah), Bryan (Kiki Drajat) dan Ariel (Lionil Hendrik) yang sedang bercuti ke negeri gajah, Thailand.
Apabila tiba di Thailand, OCEP dan sahabat-sahabatnya tidak mengetahui bahawa sedang ada perayaan Pee Ta Khoon, sebuah perayaan adat Bangkok yang di mana arwah orang yang sudah meninggal dunia turun ke Bumi dan harus kembali selepas perayaan adat selesai. OCEP dan para sahabatnya yang bermain terlalu riang dan tidak sengaja merosakkan sesajen. Pada mulanya mereka beranggapan tidak apa-apa, tetapi sesampainya di Jakarta ternyata arwah dari gadis tersebut mengikuti mereka.
Yang pertama mengetahui hal ini adalah Ariel dan Ariel pun merahsiakan hal tersebut daripada kakaknya Atun (Melaney Ricardo). Namun lambat laun mereka ternyata diganggu oleh beberapa penampakan yang mengerikan sehingga mereka meminta bantuan dari Suhu No (Joe P Project) untuk mengusir arwah Phon. Adakah usaha mereka berjaya untuk mengusir dan mengembalikan arwah Phon ke alam semula jadi ??


http://adf.ly/1bF11q

 



Ok, Sekian aja ya tentang Sawadikap [2016] Terima kasih sudah mampir ya

Sawadikap [2016]
Facebook Twitter Google+

Back To Top